Birçok kişi kendi işini kurmak ve hayallerini gerçekleştirmek ister. Ancak bunun için kişilerin maddi olarak belli bir kaynağa ihtiyacı vardır. Bu aşamada KOSGEB devreye girer ve yeni iş kurmak isteyen kişilere, gerekli şartları sağlaması halinde maddi desteklerde bulunur. Bu sayede yeni istihdam alanlarının yaratılması da sağlanmış olur. KOSGEB desteği almayı planlayanların ilk olarak hangi iş kollarında destek verildiğini, KOSGEB destek şartlarının neler olduğunu ve başvuru işlemlerinin nasıl yapıldığını bilmesi gerekir. Bu yazımızda sizlere, KOSGEB ile ilgili tüm bu soruların yanıtlarını aktaracağız.
KOSGEB Destekleri Nelerdir? Şirketlerin kuruluş aşamalarında oluşan masrafların belli bir kısmını KOSGEB karşılar ve bu sayede kişileri girişimciliğe teşvik eder. Bu sayede girişimcilere çeşitli kolaylıklar da sağlanmış olur. KOSGEB tarafından verilen destekler, bireylerin iş hayatına ilk kez adım attıkları süreçlerin daha kolay bir hale gelmesini sağlarken aynı zamanda girişimcilerin daha bilinçli bir şekilde yol haritası çıkartmasına da yardımcı olur. KOSGEB tarafından girişimcilere verilen destlerin yer aldığı alanlar şu şekilde sıralanabilir;
· Girişimcilik
· İşletme geliştirme, büyüme ve uluslararasılaşma
· AR-GE, teknolojik üretim ve yerlileştirme
· İŞGEM – TEKMER destekleri
· KOBİ finansman
· Mikro ve küçük işletmelere hızlı destek programı
· Rehberlik ve danışmanlık hizmetleri
KOSGEB Destek Şartları Nelerdir?KOSGEB kapsamında destek alınabilecek programların ardından, bu programlardan nasıl destek alınabileceği de yeni bir iş kurmak isteyen kişiler tarafından sıklıkla merak edilmektedir. Bu kapsamda KOSGEB desteklerinden yararlanmak için kişilerin tüm şartları yerine getirmesi gerekmektedir. Bu şartlar şu şekilde sıralanmaktadır;
· Başvuru yapacak olan kişilerin on sekiz yaşından büyük olması gerekir
· KOSGEB’in düzenlediği eğitimlerin tamamına katılım sağlanması gerekir
· İşletmelerin mutlaka KOBİ statüsüne sahip olması gerekir
· İşletme kaydının KOSGEB veri tabanında bulunması gerekir. Bu şart, kurulmuş olan ve faaliyet gösteren işlemler için geçerlidir
KOSGEB Desteklerinden Yararlanmak İçin Nasıl Başvuru Yapılır?KOSGEB desteklerinden yararlanmak için ilk olarak yukarıda yer alan şartların karşılanması gerekir. Bu şartların karşılanmasının ardından başvuru için gerekli evrakların hazırlanması gerekmektedir. KOSGEB desteklerinden yararlanmak isteyenlerin hazırlaması gereken evrakların listesi şu şekilde sıralanmaktadır;
· Ticaret / esnaf sicil gazetesi
· İşletmeye ait imza sirküleri
· İmza beyannamesi
· Oda faaliyet belgesi
· KOBİ bilgi dokümanı
· KOBİ beyannamesi
Yukarıda yer alan belgelerin hazırlanmasının ardından başvuru için ilk olarak ‘www.kosgeb.gov.tr’ adresinin ziyaret edilmesi gerekir. Ardından ‘KOBİ Giriş’ bölümünde yer alan ‘KOSGEB’e ilk başvuru’ sekmesi tıklanmalıdır. Yeni girişimci desteği için başvuru yapacak olanlar ise ‘yeni girişimci ilk başvuru’ sekmesi üzerinden işlemlerine devam etmelidir. ‘İşletme ilk başvuru’ alanında da diğer tüm destek programları için başvuru sekmesi yer almaktadır.
KOSGEB Hangi İş Türlerine Destek Verir?Yeni bir iş kurmak ya da var olan işini geliştirmek isteyen kişiler, gerekli şartları sağladıkları taktirde KOSGEB destelerinden yararlanabilir. Başvuru şartlarının ve verilen destek programlarının yanı sıra KOSGEB tarafından hangi iş kollarına destek verildiği de bu aşamada büyük bir öneme sahiptir. KOSGEB tarafından destek verilen başlıca iş türleri şu şekilde sıralanabilir;
· İnşaat
· İmalat
· Ulaştırma ve depolama
· Kuru temizleme
· Toptan ve perakende ticaret
· Bilişim ve teknoloji
· Bilgisayar, kişisel eşya ve ev eşyası onarımı
· Bilgi ve iletişim işleri
· Konaklama ve yiyecek hizmetleri
· Deri eşyası, mobilya ve ev döşemesi onarımı
· Saat ve mücevher onarımı
· Kuaförlük ve güzellik salonları faaliyetleri