Malulen emeklilik maaşı ne kadar oldu? Malulen emeklilik şartları Nelerdir? İşte detaylar…

Malulen emeklilik maaşı, 2024 yılı emeklilik zammı ile birlikte yükselmiştir. Bu yazıda, malulen emeklilik maaşının ne kadar olduğuna değinecek, malulen emekliliğin başvuru ve şartlarını sizlere aktaracağız.
Malulen Emeklilik Maaşı Ne Kadar Oldu?Malulen emekli maaşının hesaplanmasında, bireyin prim ödeme miktarı önemli bir etken olarak kabul edilir. Maluliyet derecesi de aylık maaşın belirlenmesinde önemli bir faktördür; daha yüksek bir maluliyet derecesine sahip kişiler için daha yüksek maaş ödenir.
Malulen emekli maaşları, genel emekli maaşlarına yapılan zam oranlarına bağlı olarak artar. 2024 yılı itibarı ile emeklilere ödenen en düşük maaş 10.000,00 TL olarak belirlenmiştir. Fakat; malulen emekli olan bir kişi yeniden çalışmaya başlarsa, kendisine yapılan ödemeler durdurulur.
Malulen Emeklilik Şartları Nelerdir?Malulen emeklilik için belirlenen şartlara göre, sigortalının;
Malul kabul edilmesi gerekmektedir.Sigortalı, en az on yıl boyunca sigortalı olarak çalışmış olmalı ve toplamda 1800 gün prim ödemiş olmalıdır. Sürekli bakıma muhtaç derecede malul olanlar için ise sigortalılık süresi aranmaksızın 1800 gün prim ödenmiş olması yeterlidir.
Maluliyet nedeni ile sigortalı olarak çalıştığı işten ayrıldıktan ya da iş yerini kapattıktan ya da devrettikten sonra, malulen emeklilik için yazılı başvuruda bulunmalıdır.
Malulen Emeklilik Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?Malulen emeklilik başvurusu için talep edilen belgeler şöyledir:SSK’lılar (4/A) ve Bağ-Kur’lu (4/B) sigortalılar için:İşten ayrılma bildirgesi (işten ayrıldıktan sonraki 10 gün içinde başvuranlar için)Tahsis başvuru ve taahhüt belgesiEmekli Sandığı’na bağlı olanlar (4/C) için:
Açıkta olanlar için şahsen başvuru yapmalarıMalulen emekliliğe sevk onayıSağlık kurulu raporuÇalışanların kurumları aracılığıyla başvuru yapmalarıMalulen Emeklilik Başvurusu Nasıl Yapılır?Malulen emekli olma başvurusu, sigortalının ilgili olduğu Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü ya da Sosyal Güvenlik Merkezi’nden yapılır. Bu başvuru yazılı olarak gerçekleştirilir.
Başvuru dilekçesi, sigortalının kendi el yazısıyla ya da vekilinin imzasıyla yazılır. Dilekçede, sigortalının adı, soyadı, TC kimlik numarası, doğum tarihi, adresi, sigortalılığına dair bilgiler ve malulen emeklilik talebi yer alır. Başvuruyu bizzat yapanlar, belgeleri ilgili birime teslim eder. Posta yolu ile yapılan başvurularda, belgelerin onaylı birer kopyası gönderilmelidir.
SGK, başvuruyu değerlendirir ve malulen emeklilik talebinin kabul ya da reddine karar verir. Talep kabul edilir ise, sigortalıya malullük aylığı bağlanır.Başvuru yapılırken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar şunlardır:Belgelerin eksiksiz olarak hazırlanması önemlidir.Sağlık kurulu raporunda çalışma gücünün en az %60’ını kaybettiğinizin tespit edilmesi gerekmektedir.Başvurunun takip edilmesi önemlidir.Malulen Emekliliğin Faydaları Nelerdir?Malulen emekliler, çalışma kapasitelerini en az %60 oranında kaybetmeleri durumunda Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından kendilerine bağlanan aylığı alırlar. Bu aylık, sigortalının prim ödemeleri ve çalışma süresi gibi unsurlar göz önünde bulundurularak hesaplanır.
Emekli olduktan sonra işsiz kalan malulen emekliler, işsizlik ödeneğinden yararlanabilirler. Bu ödeneğin miktarı, son 3 yıldaki çalışma süreleri ve prim ödeme gün sayıları gibi faktörlere bağlı olarak belirlenir.SGK tarafından sağlanan sağlık hizmetlerinden ücretsiz olarak yararlanabilirler. Rehabilitasyon, engelli araçları, evde bakım gibi hizmetler de dahildir.Malulen emekliler, malullük aylıklarına ek olarak her ay 1.100 TL ek ödeme alırlar. Bu ek ödeme, her yıl Ocak ayında enflasyon oranında artırılır.İhtiyaç halinde çeşitli yardımlardan faydalanabilirler. Yakacak yardımı, gıda yardımı, kira yardımı gibi çeşitli yardımlar bu kapsamda yer alır.

Yorum yapın