Adres değişikliğinde istenen belgeler nelerdir?

Adres değişikliği işlemi, diğer adı ile ikametgah değişikliği, kişilerin farklı bir konuta taşınması halinde yaptırması gereken zorunlu işlemlerden birisidir. Aynı il içerisinde farklı bir konuta taşınılması, farklı bir ile taşınılması ya da iş yerinin farklı bir konuma taşınması halinde kişilerin adres değişikliği işlemlerini yaptırması gerekmektedir.Adres değişikliği işlemlerinin yaptırılması yasal olarak zorunludur. Aynı zamanda bu işlemin yaptırılması için yasal olarak belirlenen bir sürede bulunmaktadır. Belirlenen süreden sonra yaptırılan adres değişiklikleri için kişilere cezai işlem uygulanmaktadır. Adres değişikliği işleminin nereden ve nasıl yapılacağını, bu işlem sırasında istenilen belgelerin neler olduğunu sizler için araştırdık.
Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?Adres değişikliği yapmak için terci edilecek iki farklı yol bulunur. Bunlardan ilki, kişilerin bağlı bulundukları ilçelerdeki nüfus müdürlüklerine başvurulmasıdır. Nüfus müdürlüklerine gidilerek, adres değişikliği için istenilen belgelerin neler olduğu öğrenilebilir ve nüfus müdürlüğü aracılığı ile işlemler gerçekleştirilebilir.Diğer bir yöntem ise e-devlet sistemi üzerinden adres değişikliği işlemlerinin yapılmasıdır. Bunun için elbette işlem yapacak olan kişilerin e-devlet şifresine sahip olması gerekir. Henüz bir şifresi olmayan kişiler, kendilerine en yakın PTT şubesine giderek şifre alabilir. Ardından e-devlet sistemine Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası ve e-devlet şifresi ile giriş yapabilir, arama kısmından ikametgah değişikliği seçeneği bularak işlemlerini yapabilir.
Adres Değişikliği Hangi Koşullarda Yapılamaz?Adres değişikliği işlemlerini yapılabilmesi için kişilerin belirteceği yeni adreslerinde herhangi bir kişinin bulunmaması gerekir. Bu durum genellikle kiracıların başına gelmektedir. Yeni taşınılacak konutta daha önce yaşayan kişilerin ikametlerini vaktinde aldırmaması, kişilerin adres değişikliği yapmasını zorlaştırmaktadır. Ancak böyle bir durumda, yeni adrese ve kişinin adına ait herhangi bir faturanın ya da kira kontratının beyan edilmesi süreci kolaylaştıracaktır.
Yurtdışında yaşayan kişiler ise temsilciliklere başvuru yaparak ikametgah değiştirme işlemlerini yapabilmektedir. Öte yandan e-devlet sistemi üzerinden başvuru yapacak olan kişilerin de on sekiz yaşından büyük olması, velayet ya da vesayet altında olmaması, e-devlet sistemi üzerinde kişinin şahsına ait cep telefonu numarasının kayıtlı olması gerekir.
Adres Değişikliği İçin Gerekli BelgelerAdres değişikliği yapacak olan kişilerden istenilen belgeler şunlardır;
Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartıKira kontratı ya da satın alınan mülkün tapusuBir adet kişinin adına ait faturaAdres Değişikliği İşleminin Yasal Süresi Ne Kadar?Adres değişikliği daha önce de belirttiğimiz gibi yapılması yasal olarak zorunlu işlemler arasında yer alır. Kişilerin farklı bir konuta taşınması halinde, yeni ikametgah adresine taşındıktan sonra yirmi gün içerisinde adres değişikliği işlemini yapması gerekmektedir. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 50. Maddesine göre gerçekleştirilmesi gereken adres değişikliği bildirimi zamanında yapılmaz ise kişilere belirli miktarda para cezası kesilmektedir. Bu nedenle kişilerin kendileri için belirlenen süre zarfında adres değişikliği işlemlerini gerçekleştirmesi gerekir.
Adres Değişikliği Aile Bireyler İçin Yapılabilir Mi?Adres değişikliği işlemlerini yapacak olan ailenin ergin fertleri, diğer aile bireyleri için de adres değişikliği beyanında bulabilir. Vekaletname ibraz edenlerde ilgili kişilerin adresleri ile ilgili bildirimlerde bulunabilir. Çocukların ve engellilerin adresleri veli, vasi, kayyım tarafından değiştirilebilir. Bunların olmaması halinde çocukların büyükanne ya da büyükbabaları, ergin olan kardeşleri a da çocuğunun yanında bulunduranlar da adres değişikliği işlemlerini yapabilecek yetkiye sahip olur.

Yorum yapın