Nestle’nin satışları 2023’te geriledi

Merkezi İsviçre’de bulunan gıda devi Nestle, 2023 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre, yüksek gıda fiyatlarının etkisiyle şirketin satışları geçen yıla göre %1,5 düşerek 93 milyar İsviçre frangına (106,2 milyar dolar) geriledi. Bu düşüş, analistlerin 93,68 milyar İsviçre frangı beklentinin altında kaldı.
Nestle’nin net karı ise bir önceki yıla göre %20 artarak 11,2 milyar İsviçre frangına (12,8 milyar dolar) yükseldi. Bu artışta maddi duran varlıklarda daha düşük değerlendirme ve vergilerin etkisi rol oynadı.
Kur etkisi ve satın almalar dışında kalan organik satışlar ise %7,2 artış gösterdi. Bu rakam, analistlerin %7,4’lük beklentisinden biraz daha düşük oldu.
Finansal sonuçların açıklanmasının ardından Nestle hisseleri sabah saatlerinde %3,2’den fazla düşüş yaşadı.
Hisse başına temettü ödemesini 2,95 İsviçre frangından 3 İsviçre frangına çıkarmayı planlayan Nestle, geçen yıl 12,8 milyar İsviçre frangını temettü ve hisse geri alımlarının birleşimi yoluyla hissedarlara dağıttığını da açıkladı.
YÜKSEK GIDA FİYATLARININ ETKİSİAmbalajlı gıda ürünleri sektörü, Kovid-19 salgınıyla başlayan ve Ukrayna-Rusya savaşıyla daha da artan yüksek girdi maliyetlerini gerekçe göstererek iki yıldan uzun süredir tüketicilere daha yüksek fiyatlar uyguluyor. Bu durum, küresel gıda tedarik zincirlerini olumsuz etkiledi ve gıdaya ayrılan harcamaların artmasına yol açtı.
NESTLE VE DANONE’DAN FİYAT ARTIŞLARINI YAVAŞLATMA KARARIÖte yandan yüksek fiyatlar, Nestle ve Danone gibi dünyanın en büyük gıda şirketlerini de etkiledi. Bu şirketler, tüketicilerin yoğurt ve kahve gibi temel gıda ürünleri için daha ucuz alternatifler aramasına neden olan iki yıllık zamların ardından bu yıl fiyat artışlarını yavaşlatacaklarını açıkladı.

Yorum yapın