İlkokul ve ortaokul oyun oynamak için, lise ise sosyal medya için kullanıyor

Türk Eğitim-Sen tarafından hazırlanan Türkiye’de Dijital Bağımlılık Araştırma Raporu’yla ilgili sendika Genel Başkanı Talip Geylan, raporun sonuçlarına dair açıklamalarda bulundu. Geylan, TÜİK verilerine göre her yıl internete erişimin artarak devam ettiğini kaydederek, araştırmacıların bu duruma karşı internet ve teknoloji bağımlılığına yönelik sorunlara daha fazla odaklandığını belirtti.
HEM ÖĞRENCİLER HEM DE ÖĞRETMENLER DİJİTAL TEKNOLOJİLER KARŞISINDA İNCELENDİTürk-Eğitim-Sen tarafından gerçekleştirilen öğrenciler ile öğretmenlerin internete olan erişimi ve bunun sonuçları mercek altına alınarak, “Türkiye’de Dijital Bağımlılık Araştırma Raporu” ile 17 ilden 680 ilkokul, 896 ortaokul, bin 431 lise öğrencisi olmak üzere toplam 3 bin 7 öğrenci ve bin 243 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirildi. Hazırlanan rapor Türk-Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan tarafından kamuoyuna sunuldu. Raporda, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin dijital teknolojiler konusunda konumu incelendi. İlkokul öğrencileri incelendiğinde öğrenciler arasında en çok sahip olunan dijital araç yüzde 67 ile tablet olurken, ortaokul öğrencilerinin yüzde 64, lise öğrencilerinin ise yüzde 89 ile en çok sahip olduğu dijital araç akıllı telefon olarak ortaya çıktığı kaydedildi. Rapora göre, ilkokul öğrencilerinin daha çok oyun oynamak ve video izlemek amacıyla dijital teknolojileri kullandıkları görülürken, ortaokul öğrencilerinin oyun oynamak, video izlemek, sosyal medya ve eğitim için dijital teknolojileri kullandıkları görülmektedir. Lise öğrencilerinin ise sosyal medya ve video izlemek gibi konular için dijital teknolojileri kullandığı görüldü.
SÜRE ARTTIKÇA BAŞARI DÜŞÜYORYapılan araştırmada öğrencilerin oyun oynama süreleri de incelendiğini kaydeden Geylan, oyun oynama süreleri arttıkça başarılarının düştüğünü gözlemlediklerini belirterek, “Hiç oyun oynamayan öğrencilerin akademik başarısı, 3-5 saat ve 6 saat ve üzerinde oynayan öğrencilerin akademik başarılarından anlamlı bir şekilde yüksek, 1-2 saat oyun oynayan öğrencilerin akademik başarıları 6 ve üzeri saat oyun oynayan öğrencilerin akademik başarılarından anlamlı bir şekilde yüksek bulunmuştur” dedi. Öğretmenlerin durumları da incelenen raporda, öğretmenlerin daha çok sosyal medya, eğitim ve alışveriş yapma amacıyla dijital teknolojileri daha fazla kullandıklarına dikkat çekildi. Buna göre kadın öğretmenlerin dijital bağımlılık, aşırı kullanım durumu puanları erkek öğretmenlerin puanlarından yüksek bulundu. Katılımcıların günlük ortalama 5.25 saat ailesi, günlük ortalama 4.07 saat akranları, 3.57 saat diğer kişilerle vakit geçirdiği ortaya çıktı.

Yorum yapın